Regionaalhaigla panustab suhtluskultuuri
26.09.202427. septembril toimub Regionaalhaiglas suhtlemise hea tava teemapäev. Suhtlemise hea tava on 2023. aasta kevadest kehtiv ülehaiglaline kokkulepe, mis toetub Regionaalhaigla põhiväärtustele ja aitab töötajatel kujundada häid omavahelisi suhteid, pakkuda patsientidele kaasaegset kvaliteetset tervishoiuteenust ja luua ning hoida koostöösuhteid haigla partneritega.
Regionaalhaigla teenindusjuhi Anneli Habichti sõnul loodi suhtlemise hea tava eesmärgil, et samm-sammult tekiks kogu haigla suurel ja mitmekesisel tööperel ühtne arusaam professionaalsest suhtlemisest nii kolleegide kui ka patsientide, nende lähedaste, doonorite ja haigla koostööpartneritega. „Hooliv ja empaatiline suhtlemine on kaasaegse raviteenuse ja toetava töökultuuri loomulik osa, suhtlemisoskused ei ole tänapäeval enam midagi erialasest pädevusest eraldiseisvat, vaid professionaalsuse täieõiguslik komponent,“ selgitab Habicht ning lisab:"Tervishoiusektor töökeskkonnana on olemuslikult stressirohke, nii meditsiinitöötajate poolt iseendile seatud kõrgete standardite kui ühiskonna ootuste tõttu, samuti pideva personalinappuse foonil. Suhtlemise hea tava aitab leevendada tööstressi, luua paremat töötajakogemust ning seeläbi pakkuda paremat patsiendikogemust."
Regionaalhaigla suhtlemise hea tava üldpõhimõtted on järgmised:
- Me aitame inimesi. Päriselt.
- Suhtleme nii, et teine saab aru.
- Me ei jooksuta inimesi.
- Anname viivitustest teada.
- Vabandame, kui on mingi jama.
Lisaks üldpõhimõtetele pakub suhtlemise hea tava töötajatele praktilisi näpunäiteid suhtlemiseks nii igapäevases töövoolus kui ka pingelistes olukordades. Tava juurutamiseks on haiglas välja õpetatud ja tegutseb 13 suhtlemise hea tava sisekoolitajat-kolleegi, kes igapäevaselt toimetavad väga erinevates ametites. Tänaseks on toimunud üle 60 sisekoolituse, kus on õppinud üle 700 töötaja.
"Kui ajalooliselt on suhtlemine olnud patsientide kriitilises tagasisides teema number üks, siis poolteist aastat peale suhtlemise hea tava jõustumist oleme tunnistajaks langustrendile. 2022. aastal moodustasid suhtlemise-teemalised kaebused 55% kõigist kaebustest, 2023. aastal oli vastav osakaal 35% ning 2024. aasta esimese kaheksa kuu kokkuvõttes 30%. Ka kaebuste üldarv on vähenenud," tunneb Habicht rõõmu. „Oleme äärmiselt tänulikud kõigile patsientidele, kes meie teenusele tagasisidet annavad, see on oluline sisend töötajatele koolituste ja teiste suhtlemisoskusi toetavate tegevuste pakkumiseks. Suhtluskultuuri kujundamine organisatsioonis on pikaajaline protsess ja kindlasti on Regionaalhaiglal veel pikk teekond astuda, kuid esimesed edusammud julgustavad jätkame samal sihil,“ ütleb Habicht.